Gustavsberg lanserar nytt magasin
Villeroy Boch Gustavsberg lanserar nu inspirationsmagasinet INSPIRED. Tidningen tar ett helhetsgrepp om det rum som idag är hjärtat i många hem – badrummet. Genom att lyfta blicken från de enskilda produkterna, vill företaget stärka sin position som leverantör av det kompletta badrummet.
I takt med att ren produktinformation går att få snabbt, direkt i datorn eller mobilen, blir efterfrågan på inspiration allt större.
– Med INSPIRED vill vi inspirera slutkonsument, proffs och alla som är intresserade av badrum och inredning. Vi visar upp våra produkter men gör även utblickar i branschen, säger Rebecca Duvemyr, PR Communication Manager på Villeroy Boch Gustavsberg.
Fullspäckad första utgåva
I det första numret möter vi Jon Eliasson som har utvecklat Estetic, en helt ny produktfamilj som Gustavsberg lanserar till hösten. Tv-personligheten Mija Kinning stylar ett badrum med den nya serien – och resultatet är fantastiskt. Dessutom intervjuas Hi-Fi Klubben om teknik och ljud i badrummet, läsarna får tävla om en högtalare för badrummet och mycket annat.
Distributionen av det första numret har påbörjats, och magasinet kommer i butik efter sommaren. Planen är att distribuera två nummer per år och andra upplagan av INSPIRED väntas i början av 2016. Tidningen är bifgat digitalt som pdf-version.
Villeroy Boch Gustavsberg AB är en av Skandinaviens ledande producenter av badrumsprodukter. I koncernen ingår varumärkena Gustavsberg och Villeroy Boch, som har fokus på alla produkter inom badrummet, t ex WC, tvättställ, blandare, badrumsmöbler, badkar och massagebadkar. Företaget är ett helägt dotterbolag till den tyska koncernen Villeroy Boch AG och tillhör därmed en av Europas största producenter av badrumsinredningar. Läs mer på www.gustavsberg.com