Inspiration badrum – Badkar Bubbelbad Badrumsbelysning Badrumsinredning Badrumsporslin Badrumstillbehör Bastu Ångbad Blandare Bänkskivor Dusch Golvvärme Handdukstorkar Kakel Natursten Mosaik Spabad Pooler
Hem » badkars » Gustavsberg frågar svenska folket

Gustavsberg frågar svenska folket

november 26th, 2015 Posted in badkars Tags:

Badrummet har blivit en central plats i hemmet. Där umgås vi med familjen och det är en plats för avkoppling och egentid. Det kommer att förändra sättet som vi bygger och inreder våra badrum.

– Om man ska förändra sitt badrum måste man komma ihåg att det är ett lika viktigt rum som alla andra rum i vårat hem. Man måste våga blanda in andra möbler och material än de som är specifika för badrummet, säger Mija Kinning, inredare och stylist av bilderna till Estetic-serien.

Villeroy Boch Gustavsberg har frågat svenska folket hur de vill att badrummet ska se ut och fungera. Svaren sammanfattas i tre starka trender.

Trend 1: Fler vågar färg

En av tre svenskar uppger att de vill ha någon annan färg på badrumsporslinet än blankt vit.

I åldersgruppen 18-29 år är man betydligt mer positiv till färgat badrumsporslin än äldre respondenter. I åldersgruppen 18-49 år uppger var tionde att de kan tänka sig svart badrumsporslin, att jämföra med nära 0 procent i åldern 50 år och uppåt.

– Den yngre målgruppen väljer gärna någon annan färg än blankt vit på badrumsporslinet. Det är en tydlig trend, framtidens badrumsanvändare kommer att våga ta ut svängarna mycket mer när de renovererar, säger Rebecca Duvemyr, PR Communication Manager på Villeroy Boch Gustavsberg.

Trend 2: Fräscht och lättstädat

Var femte svensk städar endast badrummet varannan vecka, och i åldergruppen 18-29 år är det så många som var fjärde som städar så sällan. Samtidigt vill de flesta ha ett badrum som är ljust, fräscht och lättstädat. Exempelvis önskar sig nästan hälften av svenskarna en vägghängd toalett, med en sådan blir det lättare att komma åt att städa under toaletten (alt golvet).

– Vi vill inte lägga så mycket tid på att städa, samtidigt vill vi att badrummet ska vara rent och fräscht eftersom vi spenderar så mycket tid där, säger Rebecca Duvemyr.

Med den revolutionerande spoltekniken Hygienic Flush på toletter med öppen spolkant görs skålen effektivt rent. Och med den unika ytbehandlingen Ceramicplus fastnar inte smuts och kalkavlagringar på badrumsporslinet, utan torkas lätt av. Dessutom behövs mindre och mildare rengöringsmedel, ett plus för miljön.

Trend 3: En plats för avkoppling

Var femte svensk säger att badrummet är en plats för att få vara för sig själv. Framförallt är det unga kvinnor som uttrycker en önskan om att få ha egentid badrummet. När svenskarna fick frågan vem eller vad de vill ha med sig i badkaret uppgav över hälften av kvinnorna en väldoftande badolja eller badskum. Bara var tionde kvinna sa sig vilja ha med sin partner, och bara en bråkdel vill ha med barnen.

– Tidigare var badrummet en plats för hygien, renhållning och till och med tvätt. Idag är det en plats för njutning och en möjlighet att stänga dörren om sig för en stund, säger Rebecca Duvemyr.

Villeroy Boch Gustavsberg AB är en av Skandinaviens ledande producenter av badrumsprodukter. I koncernen ingår varumärkena Gustavsberg och Villeroy Boch, som har fokus på alla produkter inom badrummet, t ex WC, tvättställ, blandare, badrumsmöbler, badkar och massagebadkar. Företaget är ett helägt dotterbolag till den tyska koncernen Villeroy Boch AG och tillhör därmed en av Europas största producenter av badrumsinredningar. Läs mer på www.gustavsberg.com

Källa: http://www.mynewsdesk.com/se/gustavsberg/pressreleases/gustavsberg-fraagar-svenska-folket-hur-ser-morgondagens-badrum-ut-1254995?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=Alert&utm_content=pressrelease

Lämna ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva en kommentar.

-->Länkpolare: SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen